dinsdag 18 februari 2014

Op naar de spuiter!

Afgelopen vrijdag is de GT6 door Arthur opgehaald. Na wat laswerk en veel schuren heeft Arthur hem maandag bij de spuiter achtergelaten. Nu eerst even wat weken afwachten....

Hier het vertrek:


Gelukkig was het prachtig weer:


Alle vliegroest weggeschuurd:


Afwerking van de achterkant:


Groeten MJ

donderdag 6 februari 2014

Exploderende klassiekers


Vond ik in Octane en Carros

Exploderende klassiekers

Fotograaf Fabian Oefner heeft een techniek ontwikkeld om kostbare klassiekers uit hun vel te laten springen.
http://vimeo.com/80460060

woensdag 29 januari 2014

Achterklepje zit er in

Gister ben ik bezig geweest met het achterklepje. Ik heb 2 beugels gemaakt aan de bovenkant en onder de normale sluiting overgezet. Past prima!




En hier ook meteen het GT6 plaatje er op. Ik had hem eerst wat hoger, maar dat leek toch niet. Dus die gaatjes smeer ik nog weer dicht.
Verder nog even de bouten netjes op lengte zagen en de beugels wat netter afwerken. Dan snel verder met de overige punten van het lijstje.
Nog 2,5 week voor ie naar de spuiter gaat!

Groeten MJ

vrijdag 24 januari 2014

Dakje zit vast

Het GT-dakje zit vast aan de body. Nu alleen nog kijken hoe ik het achterklepje ga bevestigen.

Hier de mooie deur die Arthur nog op zolder had liggen. Ben ik erg blij mee!

Het plamuur op de achterkant moet ik nog glad schuren.

De bevestiging is gelijk aan de Ashley. Hier het boutje aan de achterzijde:

Aan de voorkant loopt een stalen versteviging die met 2 bouten vast zit aan het raamframe.
Dit heb ik voor de Ashley al eens gemaakt en past hier ook prima.

Groeten MJ

donderdag 2 januari 2014

Update nieuwe Body CGT6

De rechter lampen en bumpers op hun plaats:


Verdacht plekje aan de onderkant:


Yep, roest...


Zo veel mogelijk dubbel plaat weggehaald en opnieuw gelast:


Bij het achterspatbord is het ook niet fris:


Rotte delen weggehaald:


Nieuw stukje er tegenaan:


En in de primer:


Rechtsonder bij de voeten zit een dikke laag plamuur. Dus alles weg gepeuterd:


Ook hier een vers stukje blik ingezet:


En in de primer:


GT-dakje past ook prima gelukkig:



En zo ook de sotftop:



De rechter deur past perfect. De linker heeft echter wat te veel ruimte:


Na meten blijkt deze een centimeter korter te zijn dan de rechter. Dus kaal maken:


Aan de onderzijde past het ook niet goed, dus ook daar gaat de flex in:


Ruimte gemaakt om de onderzijde wat naar binnen te kunnen drukken:


Zijkant een stukje verlengt:


Met een felsrandje:


Na wat filler en primer lijkt het al een stuk beter:


Groeten MJ

woensdag 11 december 2013

Dinky toys full size!

Als ik deze panel gaps zie af fabriek, dan doen we het nog niet eens verkeerd 45 jaar later..