woensdag 27 november 2013

GT6 dash er in en achterlichten verplaatst

Gisteravond met Norbert de stuurkolombeugel er in gelast en daarna het GT6 Dashboard:

Norbert aan het werk:

De oude beugel:

GT6 dash zit er in:

Vandaag verder met de achterkant bezig geweest. Eerst de oude gaten er uit slijpen:

Nieuwe plaatje er in:

Daarna de lampen op hun nieuwe plaats er in:

Vervolgens de bumper bevestigd:

Daarna nog net tijd om ook de rechterkant dicht te lassen:

Nu de lampjes en de bumper nog bevestigen en dan is de achterkant klaar.

Groeten MJ

maandag 25 november 2013

Revisie ophanging Triumph GT6

Na het vastgelopen lager gelijk maar eens groot onderhoud

Alles wat nog niet van blauw rubber is vervangen. Poedercoaten, speling verwijderen, chassis schoonmaken en lakken

Kortom even fris voor het nieuwe seizoen.

Eerst alles verwijderen ..

zaterdag 23 november 2013

De body swap!

Vanavond de oude body er af getild en na een beetje slijpen de nieuwe body er op gezet.
Zoals het nu lijkt past het allemaal prima! Nu eerst het dashboardje overzetten en de deuren er in. Daarna aan de slag met de achterkant. De plaatsing van de achterlichten is bij een MK3 anders dan bij een MK2, dus gaten dichtlassen en nieuwe gaten maken...



donderdag 21 november 2013

3 op een rij

Fotootje uit de (nog niet zo) oude schoenendoos, toen waren ze er alle 3 nog !























woensdag 20 november 2013

Het schiet al lekker op

Het uitbouwen vordert gestaag... Morgen de kluwen kabelboom uit elkaar pluizen en kijken of ik het wat kan opruimen. Dan de benzine tank er uit, rem en koppings cillinder los, achterwielen en bladveer en hop, van het chassis af.
Altans... dat is de planning ;-)






dinsdag 5 november 2013

Fwd: voortgang bakwerk



De vloer is (vrijwel) dicht en de deur sluit weer fatsoenlijk.
Met behulp van een schaarkrik en wat balkhout heb ik het dashboard 1 mm naar voren gedrukt en toen de deurpost vast gelast aan de dorpelbalk. Het "luidsprekerpaneel" heb ik daarna ook weer met de dorpel verbonden. E.e.a. is nu weer goed stevig.
De foto's spreken voor zich….

Groet,  Arthur

maandag 21 oktober 2013

Fwd: TR2 Flintstone


 

De bodem aan bijrijderszijde ligt eruit. De drempel is niet rot.

Het aangetaste deel achter het voorscherm is weggesneden en gaat Arthur repareren.

De vloer lag over een groot deel los. Het deel onder het gat van de "geluidsbox" lag helemaal los.

Tussen "halverwege de deur en de B-post" lagen alle puntlassen van de drempelbalk helemaal los aan de bovenkant van de drempel.

Die is inmiddels alweer vast gelast middels 17 nieuwe puntlassen.

De A-post is los van de drempel zodat we nog iets met de passing van het portier kunnen sjoemelen……



zondag 20 oktober 2013

Geen Sinterklaas, wel een verrassing..

Goed.. Zie foto's , kleine tegenvaller. De vorige eigenaar heeft een stukje plaat over roest en verrotte dorpel gezet. Popnageltje er in en zakje knauf er bij... De dorpels zijn aan beide kanten einde verhaal. De binnendorpel kunnen er nog patchen. Maar de buiten moet vervangen worden, net als het onderste stuk van de bpost. We zouden toch al de vloeren vervangen dus dit kan er nog wel bij..